Monday, January 13, 2014

Dia Kekasih Allah

Assalammualaikum.

Hello peeps. Well, I'm back!





Esok 12 Rabiulawal 1435 Hijrah bersamaan 14 Januari 2014 kan? Sempena ape erk sekolah cuti esok? Tahu tak? Takkan tak tahu kan. Ke korang hanya tahu hooray sana, hooray sini sebab sekolah cuti je? Tapi cuti sebab ape tarak tahu. Aiyoo… Tepuk dada tanya iman la! Alin pasti ramai yang tahu. Saje je nak usik-usik. Hehe. Okay yang mana tak tahu tu meh sini cheq nak habaq mai. Esok cuti sempena Maulidur Rasul la. Salam Maulidur Rasul semua! Alhamdulillah, dengan limpah, kurnia dan izin-Nya, esok kita semua dapat meraikan sambutan Maulidur Rasul.




Hokay, sedikit perkongsian bersama yang serba ringkas.. Nak tahu lebih lanjut cari kat uncle Google yang encem okay. Banyak artikel yang boleh dibaca. Maulidur Rasul merupakan hari keputeraan Nabi Muhammad S.A.W. Baginda dilahirkan pada hari Isnin, 12 Rabiulawal pada Tahun Gajah. Detik yang bersejarah. Hari kelahirannya yang ditunggu-tunggu. Rasulullah adalah pemimpin umat Islam yang tiada tolok tandingnya. Marilah kita sama-sama memperbanyakkan berselawat ke atas Nabi Junjugan kita Nabi Muhammad SAW. Dan jangan lupa ye, sentiasa praktikkan sunnah baginda dan terus menyayangi Rasulullah S.A.W. Banyak jasa baginda Rasullulah S.A.W. dalam menegakkan agama Islam.


Firman Allah : Sesungguhnya Allah dan para malaikatnya berselawat kepada nabi. Wahai orang-orang beriman, berselawatlah kamu kepadanya dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya. (Al-Ahzab: 56)


Semoga kita semua dapat menghayati perjuangan serta menjadikan Rasulullah S.A.W sebagai suri teladan (role model) dalam memperbaiki diri ke arah yang lebih baik. Dan Alynn juga berharap agar kita semua tergolong dalam golongan umat Nabi Muhammad S.A.W yang mendapat syafaat daripada Baginda.

InsyaAllah.

Jom kita hayati bait-bait lagu Hijjaz- Dia kekasih Allah ^_^
Bila dengar lagu ni hati Alynn dipagut rindu kepada baginda. Nak dengar lagu search kat youtube ye. 


Malu rasanya mengatakan cinta
Kepada dia kekasih Allah
Kerana dia insan mulia
Sedangkan diriku insan biasa

Ku pujuk jua hati dan jiwa
Meluahkan rasa cinta membara
Didalam pujian ucapan selawat
Tanda penghargaan seorang umat

Selagi upaya ku turuti ajarannya
Apa terdaya ku amalkan sunnahnya
Moga didunia mendapat berkat
Di akhirat sana beroleh syafaat

Kerana peribadinya aku terpesona
Kerana budinya aku jatuh cinta
Rindu ku padanya tiada terkata
Nantikanlah daku ditaman syurga

Sesungguhnya apa yang ku dambakan
Adalah cinta Allah yang Esa
Kerana cinta kepada Rasulullah
Beerti cinta kepada Allah



Sekian.
Lots Of Love, 
Alynn.




Senyum seindah suria

No comments:

 

Designed By Izza sakura